Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

söndag 15 augusti 2010

Gratis är gott (igen)

Jaha, då var det bjud igen då!

Denna gång Kvarterskrogen Stekpannan, Fatburs brunnsgata 14 nb (nere i Södemalmsallén)

Jag har varit här en gång tidigare (2007) men då upplevde jag personalen som totalt ointresserade av sitt yrke.
Men jag tyckte stället kunde få en chans igen.

Inredning i 90-talsstil - inte snyggt.

Uteservering under markis, men tillräckligt med platser. Här går det att boka bord på uteserveringen.

(personerna på bilden har inget med inlägget att göra)

Menyn - klassisk svensk krogmat till helt suveräna priser.
Inga förrätter över 75 kr och varmrätter mellan 145 - 230 kronor. Dessertmenyn 45 - 65 kronor överraskar inte.

Hyfsad vinlista.

Sällskapet på 5 personer åt bla grillad kycklingfilé, rumpstek, fläskfilé a'la Oskar samt pasta pesto con pollo. Till efterrätt dagens sorbet(mango, hallon och kaktus lime) och friterad camembert.
Till varmrätterna serverades valfri potatis (råstekt, rösti, kokt eller pommes frites) eller ris.

Jag kan slå vad om att sorbeten var SIA's och den camembertpucken kan jag fritera bättre själv.

Personalen trevlig och alert, om dom jobbade här för 3 år sedan så har dom skärpt sig!

Pizzasallad och bröd i väntan på maten.

3 av 5 poäng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar