Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

måndag 9 augusti 2010

Gratis är gott

Bistro Sud
(Swedenborgsgatan, Tbana Mariatorget)

Representeras här av en råraka med vänerlöjrom, creme fraiche och finkackad rödlök.
(kostar 195, hemma är det nästan gratis)

Sällskapet på 5 vuxna åt Räksoppa, Kalvcarpacchio och Rårakan som förrätter. Skaldjursrisotto m/marulk, Hängmörad entrècôté, Ankbröst, Chevré chaud och biff Rydberg som huvudrätter.

Gud vad gott! (mina amerikansak gäster var mer utrycksfulla än så!)

Som min gamle kökslärare sa en gång: - Så gott att det knullar i munnen!

Trevlig lokal. Lyhörd och bra personal.
Kändistätt! Idag Eva & Efva. Vid tidigare besök, Strömstedt och Plura!

Tillången på bord varierar. Jag ringde kl 17 och hade bord för 5 vid 1930!
Tidigare års bullerproblem har man löst med ljudisolerande inlägg i taket.

5 av 5 poäng!

Hit återvänder jag gärna! Speciellt som mina gäster betalar :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar