Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

lördag 27 november 2010

Oj en bar!


Lobbybaren på Royal Viking

Ett centralt placerat ställe för after work, och för att möta tillresande vänner. Ljus och rymlig lokal. Hög genomströmning av folk. Hög volym. Fart och fläkt

Vid mitt senaste besök valde jag att sätta mig i soffan utmed väggen och hoppades att någon ur den månghövdade personalen skulle uppmärksamma min lilla obetydliga person............... 27 min senare blev jag tillfrågad om vad jag önskade att dricka.
Till saken hör att det var fler servis än gäster!

Ett glas vitt!

När sällskapet kom så beställdes öl och en fryst Margaritha. Margarithan vad perfekt så när som på den sockrade kanten (?). Då detta fenomen påtalades för personalen, så var inte ens personalen överens om huruvida det skall vara saltad eller sockrad kant.

Personalen "flydde" när vi närmade oss bardisken för att beställa en andra omgång, denna gång serverades Margarithan med saltad kant.

Efter ett tag bad jag om notan, då serverades det nötter.
Då jag vid betalning påtalade att vi aldrig beställt nötterna, utan begärt in notan fick jag till svara att servitrisen nog missuppfattat mig eftersom vi pratade skånska. Man kan undra om servitrisen hade bomull i hela huvudet????

Troligen bara en dag med mycket otur, eller en trend?

Toakoden - 1700 (det har den varit nu i en vecka eller så)

1 av 3 poäng, men det var nog bara en dålig dag.

(Barpoäng 1 - kass, 2 -ok, 3 - bra)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar