Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

lördag 27 november 2010

Комитет государственной безопасности


KGB en krog i Stockholm.

Som att kliva in i ett ryskt vardagsrum (tror jag). Sovjetiska prylar överallt. Lenin har en framträdande roll, men även Krutov och Tretyak hyllas.

Lokal i 3 våningar. Trevlig personal, som släppte in oss före utsatt öppningstid. Trots fullbokat en ambition att ge oss premiärbesökare plats att äta.

Rysk meny, vi provåt 3 olika blinier (löjrom, kräftröra och vitlöksfräst svamp) och Ryska Pelmeni på traditionellt vis

(köttfyllda dumplings som serveras med smetana, skirat smör, ättika och svartpeppar)


Ölsortimentet av standard typ. Prova Baltica rysk lager på flaska.

Vodka serveras per gram. Ingen rysk champagne, men däremot en Cava vid namn KGB Sparkling (oprövad) samt en äkta champagne Montaudon (testad och godkänd)


I det hela taget 3 av 5 poäng.

1 kommentar:

  1. Gratis är gott brukar väl du säga. Jag kan bara säga att det var värt varenda krona med tanke på sällskapet och den utsökta esprin.

    SvaraRadera