Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

lördag 27 november 2010

I bakfickan på Erik!


Erik's bakficka, ett ställe jag gärna återvänder till, har väl varit här ett tiotal gånger och alltid suttit i den fullsatta bardelen (bra kändisspaning) Men vid mitt besök förra helgen fick jag och sällskapet bord i matsalen (!).

Samma meny, lika närvarande och kunnig personal som i bardelen.

Perfekt blandad Dry Martini med stor välsmakande oliv.

Löjromstoast, Toastskagen, Eriks cheeseburgare och biff Rydberg var några av de rätter vi valde.

Välsmakande, men toast Skagen hade blivit något bättre med en aning salt och peppar, kanske också en brytning med pepparrot. Biff Rydberg tillagas på Eriks vis och det får den gärna göras.

Personalen, miljön och maten - 4 poäng.
Herrtoan med sin pinupptavla á la 40-tal + 1 poäng.

Jag kommer gärna tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar