Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

lördag 10 november 2012

Leif Mannerström bjuder på middag!

Var bör man äta fisk? Jo i Göteborg och varför inte på restaurang Kometen!

Jag beställde friterad ansjovis med bearnaisesås som förrätt - en höjdare!

Och till huvudrätt Kokt slätvar på ben med brynt smör, hackat ägg, räkor, färskriven pepparrot och kokt anyapotatis 325:-



Ser väl gott ut?

Men, fisken var mer eller mindre rå så jag begärde att dom skulle göra om den.
Då fick jag en liten mellanrätt

Efter ett tag kom det in en ny portion slätvar, men den var rå! Och då hade Leif Mannerström själv kommit in i matsalen och gick och småpratade med gästerna varför vi påkallade hans uppmärksamhet och visade honom den något okokta fisken.

Tallriken följde med Leif ut i köket och efter en stund kom han in med en tredje portion slätvar och serverade mig samtidigt som han meddelade att han bjöd mig på dagens middag.

 Så agerar kockarnas kock!

Trots missödet med slätvaren,  höga poäng!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar