Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

tisdag 20 juli 2010

Samborombon en liten by för utan gata.......


Samborombon, Stora Nygatan 28 i Stockholm!

www.samborombon.se

Förvånas icke över dagens tips, dessa har hängt med de senaste 5 åren.

Samborombon är en i mitt tycke bra köttrestaurang.

Jag har vid olika tillfällen provat deras "tips" entrécôte för 175, den är bra om man tar den medium-rare till rare, lägger man på 30 kr så får man en Bife de Chorizo á 200 g (kolgrillad entrécôte). Deras grillade lammfilé är också god.

Förrätterna och desserterna är väl värda sitt pris.

Argentinsk/Chilensk vinlista, med några pärlor.

Liten lokal i gula färger och det blir fort fullt. Beställ bord.
Atmosfären och gästerna gör att det känns som att man är i Latinamerika, ibland sitter det en man i ett hörn och spelar sydamerikanska melodier på dragspel.

4 av 5 poäng, trevlig atmosfär, personalen snabb och lyhörd. Hit återvänder jag gärna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar