Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

tisdag 5 februari 2013

Engelen


Jag har nog inte varit på Engelen sedan slutet på 80-talet och det lär nog ta sin lilla tid innan jag kommer dit igen åtminstone om jag skall äta.

Nu var det bjud (50-årskalas) och det gick att välja och vraka.

Löjromstoast. Väl snålt tilltagen mängd löjrom, dessutom i blötaste laget. Knapriga brödbitar.
Mörad oxfilé med sparris, champinjoner, chipotlebearnaise och rostad potatis. Beställdes medium rare, serverades medium. Mör? Inte mycket. Chipotlebearnaise? 

Charktallriken och Osttallriken överdådigt och fräscht.

Personalen trevlig och serviceminded - det väger upp en del.
Trevlig vinlista, bra bubbel som inledning! Vattenflaskan fylldes på utan att vi behövde be om det.
Irish Coffeen bra som avslutning!

Nej, hit går jag nog inte för matens skull, även om det har varit en del av Engelens slogan genom åren.
Hit går jag för att lyssna på bra musik och dricka öl.


ps Kvällen blev lyckad trots allt, 50-åringen såg nöjd ut ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar