Om mig

Mitt foto
Jag är en 53 år tung man med åsikter om det mesta som rör livets godsaker. Man kan dö av många orsaker. Cognac är inte den sämsta

tisdag 14 september 2010

En pigg och vital 75-åring


Det är inte var dag man springer på en vital 75-åring (och det är inte personerna på bilden jag menar).

Järnvägsrestaurangen på Östra Station. Still going strong.

Husmanskostens beskyddare!

Restaurang, kafe och pub! Inte vita linnedukar/servetter men nästintill.
Det är som gamla tiders 1:a, 2:a och 3:e klassens matsalar på Stadshotellen!

Yes, mer nostalgi!

Rejäla portioner av vällagad svenska husmanskost. Jag åt raggmunk med fläsk och rårörda lingon, sällskapet tog en stor räksmörgås (beställde utan smör och med majonnäsen a part, och fick det!).
Jag var helnöjd med min mat!
Grannbordet beställde stekt salt sill med löksås hörde och såg jag och den såg god ut också.
Stekt strömming på Östra får gott betyg av mitt sällskap (som provat den vid tidigare tillfällen)

Kanske inget för dom med diet av olika slag, men absolut för oss som värnar om den svenska husmanskosten!

Originalinredning så långt det går!
Hög ljudvolym!
Något ofräsch toalett (portkod, bra!)
I samma familjs ägo sedan start, roligt!

4 av 5 poäng, den ofräscha herrtoaletten drar ner betyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar